Prep Course New York - Reisverslag uit Robesonia, Verenigde Staten van Anouk Ooms - WaarBenJij.nu Prep Course New York - Reisverslag uit Robesonia, Verenigde Staten van Anouk Ooms - WaarBenJij.nu

Prep Course New York

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Robesonia

Hoi iedereen,

Sorry voor het lange verhaal!

Eindelijk heb ik even tijd om wat over mijn week in New York te schrijven!
Het is alweer meer dan een week geleden dat ik onderweg was naar Amerika. We vertrokken vroeg in de ochtend vanaf schiphol naar Londen. Daar kwam iedereen van Europa bij elkaar en vlogen we met heel de groep door naar New York. We kwamen om 14uur ( 20uur Nederland) aan in New York. Alles ging goed totdat we 3 uur lang moesten wachten op de bus. Uiteindelijk kwamen rond 19uur aan op de campus van New Rochelle waar we de hele week bleven. We kregen onze kamersleutels, aten pizza en gingen rond 21 uur naar bed. Elke ochtend gingen we ontbijten om 8uur en ging de wekker dus om 7uur.

Dag 1
We begonnen de dag in een klaslokaal met de hele groep. Het programma van heel de week werd besproken en alle regels werden nog een keer herhaald. We waren in totaal met 40 mensen uit Nederland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Italie, Zwitserland, Spanje, Nieuw-Zeeland en Australië . De groep werd in drieën gesplitst. Tussen de groepen was er de hele week een competitie aan de gang. Degene met de meesten punten aan de eind van de week won de STS competition. Ook volgde je alle lessen in je eigen groep. Na de eerste les kregen we een tour van de campus. Die btw super mooi is!
Voor en na de lunch hadden we les, die vooral gingen over hoe je moet omgaan met je exchange year. In de middag gingen we softball spelen. De groep die softball won kreeg 100 punten. Jammer genoeg verloren wij net. Na het avondeten hadden we rehearsal, want de laatste dag was de grote show en moest iedere groep een act doen. Aan het eind van de dag hadden we treasure hunt. We moesten de gekste dingen vinden en doen over de hele campus.

Dag 2
We moesten vandaag een uur eerder op, want vandaag gaan we naar NEW YORK CITY!! We gingen met de bus naar Manhattan. We stopten bij Central Park en Ground Zero waar we beiden even mochten rondlopen. Daarna kregen we de hele middag tijd om rond te lopen in het gebied SOHO/Greenwich Village. We gingen in kleine groepjes en ik liep met Oda, Josefine en Elisabeth. Alle 3 zijn na een week super goede vriendinnen van mij geworden. De hele middag hebben we alleen maar geshopt. Na de vrije tijd gingen we terug naar campus, waar we aten en daarna hadden we rehearsal en keken we een film.

Dag 3
Vandaag hadden we van 9 tot 13 uur les met de hele groep. Het ging over host families, high school, socialization en homesickness. Alle onderwerpen waren erg interessant en nu weten we nog beter hoe we moeten omgaan met allemaal andere soorten “problemen”.
Na de lunch gingen we american football spelen. Het was moeilijk te zien wie in jouw team hoorden en niemand wist wat die deed, maar het was nog steeds super leuk om te doen! EN de yellow hot oompa loompas (mijn team) won! Daarna gingen we gelijk naar het zwembad, want we gingen sychroon zwemmen. Wat niet super leuk was, het was veel te koud en we verloren. Na het eten gingen we cheerleaden. We moesten allemaal onze eigen routine bedenken. Uiteindelijk waren wij degene die wonnen, wat we totaal niet verwacht hadden! Natuurlijk hadden we als laatst weer rehearsal.

Dag 4
Tweede dagen NEW YORK! Vandaag gingen we met de trein naar Manhattan. Het eindpunt was Grand Central station, wat supermooi was! We liepen gelijk naar Times Square waar we 1.5 uur vrije tijd kregen, dus gingen we naar de starbucks, m&m store en hershey store. We hadden lunch bij Planet Hollywood en daarna hadden we 5 uur vrije tijd in Times Square en 5th Avenue. Natuurlijk hebben wij weer de hele middag geshopt. Rond 18uur liepen we richtnig de Hudson River, waar we een boottocht langs de kust van Manhattan en Statue of Liberty gingen maken. Tijdens de tocht konden we de zonsondergang zien achter de skyline van Manhattan. Na de tocht kregen we nog de kans om in een limosine te rijden, wat we natuurlijk deden! Ondertussen stopten we at Times Square waar we snel nog foto’s konden maken en daarna reden we door naar Grand Central. Alweer een top dag!

Dag 5

Deze dag begon zoals altijd weer om 7 uur ’s ochtends en om 8 uur ontbijt. Deze keer begonnen we met een US history class. Wat erg leuk en interessant was! Daarna hadden we gelijk nog een les, maar deze keer moesten we een speech voorbereiden, die we de volgende ochtend zouden houden. Na de lunch stapten we weer de bus in, want deze keer gingen we naar THE BEACH! We hebben de hele middag lekker op het strand bij Jones Beach gelegen en zijn even gaan zwemmen. Daarna we tijdens hebben we lekker gegeten bij het strand en eindigde we de dag met rehearsal at the beach (tijdens de zonsondergang). Super leuke en gezellige dag gehad, maar ik was ook wel een beetje verbrand. Oeps.

Dag 6
De laatste dag alweer in New York  We begonnen de dag zoals gewoonlijk en na het ontbijt hadden we weer een les. Dit duurde alleen maar een half uurtje ofzo, dus daarna hadden we tot lunch om onze koffers in te pakken. Josefine en ik hebben daar één groot feest van gemaakt in onze kamer. Na de lunch hadden we onze laatste rehearsal en gelijk daarna om 16uur was de show! Onze act was verschikkelijk slecht, maar het is ons gelukt om wat op te voeren. De judges wilden niet gelijk de winnaar bekend maken, want dat gingen ze ’s avonds doen op TIMES SQUARE!!
We aten dus vroeg en vertrokken rond 18uur weer met de trein richting Manhattan. Daar aangekomen hadden we weer 2-3 uur vrije tijd en natuurlijk gingen wij weer shoppen. Uiteindelijk toen we weer met ze allen bij de meeting point waren, hadden ze de winnaar bekend gemaakt. *tromgeroffel* The Yellow Hot Oompa Loompa’s!!!!! That’s my team. Wij hebben dus uiteindelijk de STS competitie gewonnen  En de prijs was een grote zak met kleine zakjes skittles. We waren weer laat terug op campus en gingen dus gelijk naar bed, want de volgende ochtend moesten we om 4 uur opstaan, want om 5 uur ging de bus naar het vliegveld.

Op donderdag 21 augustus vertrok ik van New York la guardia naar Harrisburg om daar mijn host family te ontmoeten. Ik vloog via chicago, ontiegelijk erg om, naar Harrisburg, PA. De eerste vlucht had ik een uur vertraging, en gelukkig had mijn 2e vlucht ook vertraging. Uiteindelijk kwam ik 2 uur later aan dan gepland. Toen ik van het vliegtuig kwam stonden Brianna en Jessalyn mij op te wachten met een groot welkoms bord. In de auto onderweg naar huis hadden we al de tijd van onze leven en we kunnen super goed lachen met elkaar. Die avond heb ik met “me zusjes” mijn tas uitgepakt en hebben we lekker simpel pizza op de bank gegeten.

Vrijdag gingen we gelijk al naar het strand in Delaware, waar de ouders van Bryan een huisje hebben. Het was 3 uur rijden, wat prima te doen was, dus we kwamen rond 14uur aan bij het huisje. Spullen uitgepakt, omgekleed en gelijk door naar het strand waar Bri, Jess en ik nog lekker hebben kunnen genieten van de golven. Die avond gingen we bij Applebee’s eten, waar ze super goede ribs hebben. Daarna zijn we nog naar de boardwalk geweest, waar ze allemaal verschillende attracties hadden.

Zaterdag hebben we de hele middag op het strand gelegen, totdat het weer wat slechter werd, dus waren we snel naar huis gevlucht. Hier hebben we gezellig tv gekeken met ze allen en alleen maar rond gehangd. En in de avond na het eten hebben we nog lekker geshopt bij de outlet stores!

Ik ben pas 2 dagen bij mijn hostfamily, maar ik kan het al super goed vinden met ze! We maken grapjes, we plagen elkaar een beetje en het is net alsof ik al veel langer bij de familie hoor. Ook zijn Jess en Bri de twee liefste, schattigste en drukste meisjes ooit, maar ik ben super blij om hun grote zus te zijn! 

• 25 Augustus 2014 - 22:22

Still Sad :'(:

Gonna take this in to Google translate and read it all, exited and looking forward to read. You managed to write a long post! Good job